پاسخ به 7 پرسشی که همیشه می خواستید از یک محقق آسیب های امنیتی بپرسید - قسمت اول
تاريخ : دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, | 3:41 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 میتجا کلوسک، مدیر کل شرکت امنیتی ACROS  و یک محقق سرشناس آسیب های امنیتی است. کلوسک در طول 13 سال فعالیت در زمینه امنیت، در حوزه های امنیت سیستم های بانکی، محصولات تجاری، شبکه های کامپیوتری و پروتکل ها، تحقیق در مورد آسیب های غیرمعمول و یافتن راهکارهای موثر برای آنها فعالیت می کند. بیشتر علاقه مندی وی به تحقیق و مطالعه در رابطه با یافتن مشکلات جدید امنیتی و پیدا کردن باگ های امنیتی ویژه در سیستم های بانکداری و تجارت الکترونیک است. 

در اینجا 7 سوال از میتجا کلوسک پرسیده شده است که بدون شک برای علاقه مندان به امنیت و فناروی اطلاعات بسیار جالب خواهد بود.

۱- هنگام مطالعات آسیب های امنیتی، تفاوت اساسی بین منابعی که کد آنها را در اختیار دارید با آنهایی که کد بسته ای دارند چیست؟

داشتن کد منابع از چند جهت بسیار سودمند هستند:

نخست بسیاری از آسیب های امنیتی را می توان از میان کدهای منابع به راحتی پیدا کرد. به طور مثال، می توانم به الگوی ساده "<%=Request.QueryString" در برنامه نویسی ASP دات نت اشاره کنم که بیشتر مواقع نشان دهنده آسیب های اسکریپت سایت های  cross است. 

دوم - شما می توانید بر فرض مثال، همه کد یک محصول را بخوانید. به این دلیل می گویم «برفرض مثال» که مسلما اگر بخواهید همه کدهای یک محصول را بخوانید باید زمان بسیاری صرف کنید و این چندان جالب نیست و به نظر من باید بیشتر زمان خود را بر قسمت های کلیدی و مهم آن متمرکز کنید. بعلاوه، شما همیشه هم نمی توانید همه کدهای محصول را داشته باشید. به دلیل اینکه بسیاری از محصولات کدهای جانبی بسیاری در خود دارند و همه کدهای آنها یا قابل دسترسی نیست یا بسته و مخفی هستند. یا به دلیل اینکه جمع آوری همه کدهای منبع محصولات پیچیده و مجموعه ای که یک گروه برنامه نویسی آن را منتشر کرده اند، چندان آسان به نظر نمی رسد و به همین دلیل شرکت ها ترجیح می دهند از روش های بهینه سازی استفاده کنند. در ضمن اینکه مشتری های شما نیز چندان تمایل ندارند برای بازخوانی کد کالای شرکت های دیگر به شما پول پرداخت کنند. 

سوم راحت ترین راه برای یافتن اشکالات و باگ های منطقی مرتبط با شغل، جست نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: